مقالات
prev
  • بررسی میزان به کارگیری فناوری های نوین توسط معلمان شهر اصفهان
  • بررسی عوامل اجتماعی موثر بر شادی در محیط کار شرکت ملی حفاری ایران
  • ماهیت تحقیق سازمانی
  • ارائه الگوی ارتباطات سازمانی برای یک سازمان نظامی
  • ابعاد و کارکرد های روان شناختی نگرش دینی
  • اعتباریابی مقیاس تعهد ، ایمان و  بلوغ دینی در دانشجویان
  • اعتباریابی و هنجاریابی پرسشنامه سبک هویت(ISI-6G)
  • اعتباریابی مقیاس مقابله نوجوانان
  • هویت ملی نوجوانان شهر اصفهان و برخی عوامل موثر بر آن
  • تفکر از دیدگاه روان شناسی
  • بررسی تاثیر عزت نفس ، انگیزش پیشرفت و ازخود بیگانگی  بر پیشرفت تحصیلی
  • تاثیر آموزش تکاوری بر روحیۀ نظامیِ  فراگیران یک واحد نظامی
  • خودکارآمدی و کارآفرینی : عوامل و تعیین کننده ها
  • بررسی رضایت از زندگی ازدواج های دانشجویی و …
  • بررسی هویت مذهبی و رابطه آن با راهبرد مقابله معنوی  در نوجوانان
  • بررسی راهبردهای مؤثر در افزایش مهارت‎ تیراندازی دانشجویان
  • بررسی رابطه سبک هویت دانش آموزان با سلامت روانی آنان
  • بررسی رضایت شغلی ، انگیزش شغلی و عملکرد شغلی کارکنان آموزشی
  • بررسی هوش فرهنگی رؤسای بانک‌های دولتی و غیر دولتی شهر اصفهان
  • بررسی نقش عوامل شخصیتی،اجتماعی و اقتصادی موثر بر اضطراب دانش آموزان
  • بررسی تاثیر بلوغ، ایمان  و تعهد دینی بر نماز در دانشجویان
  • بررسی عوامل موثر در اثر بخشی تیم های کاری
  • رابطه سلامت روانی و روحیه نظامی کارکنان با مقابله با تهدید در یک واحد نظامی
  • سازگاری فرهنگی مهاجران
  • بررسی تاثیر تنبیه برعزت نفس دانش آموزان
  • بررسی رابطه سبک هویت و سلامت روانی دانش آموزان
next
کتابها
prev
  • روان شناسی کار و بیکاری
  • روان شناسی کار، صنعتی و سازمانی
  • روشهای تحقیق و مطالعات سازمانی
  • روان شناسی فیزیولوژیک
  • نیاز سنجی آموزشی
  • ۷۸۰۰  تست بر اساس کتاب زمینه روان شناسی هیلگارد
  • روان شناسی عمومی
  • طرحهای تک آزمودنی در علوم رفتاری
next


بررسی تاثیر عزت نفس ، انگیزش پیشرفت و ازخود بیگانگی بر پیشرفت تحصیلی

بررسی تاثیر عزت نفس ، انگیزش پیشرفت و ازخود بیگانگی  بر پیشرفت تحصیلی

عنوان:  تاثیر عزت نفس ، انگیزش پیشرفت و ازخود بیگانگی  بر پیشرفت تحصیلی  دانش آموزان

نویسندگان: دکتر احمــد غضنفری
چکیده :

مطالعه حاضر برای بررسی تاثیر متغیرهای عزت‎نفس ؛ انگیزش پیشرفت واز خود بیگانگی بر پیشرفت تحصیلی صورت گرفته است . ۶-۹۰ دانش آموز (۴۳پسر و ۴۷ دختر) به صورت تصادفی انتخاب و پرسشنامه‌های عزت نفس ، انگیزش پیشرفت و از خود بیگانگی اجرا شد . داده‌ها در دو سطح توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل گردید . نتایج نشان داد که عزت نفس و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت معنی‌داری دارند . ناتوانی با  انگیزش پیشرفت رابطه منفی معنی‌داری دارد . تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که انگیزش پیشرفت مهمترین متغیر پیش‌بینی کننده پیشرفت تحصیلی است . دانش‌آموزانی که انگیزش پیشرفت بالایی دارند ازوضعیت تحصیلی بهتری برخوردارند .

کلید  واژه : پیشرفت تحصیلی ، انگیزش پیشرفت ، ازخودبیگانگی ، بی هنجاری ، ناتوانی ، دانش‌آموز.

نوشته شده در تاريخ : ۹ م/مرداد ماه / ۱۳۹۲ توسط : مدیر


برچسب ها : ،،



دیدگاه خود را بیان کنید